4500 صندلی در دولت چهاردهم به ظرفیت ناوگان هوایی تجاری کشور اضافه گردید
به گزارش هم ماشین، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در سال اول دولت چهاردهم بیشتر از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر نیز به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است.
به گزارش هم ماشین به نقل از مهر، حسین پور فرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اهمیت رشد متوازن در چهار رکن اصلی صنعت هوایی کشور اظهار داشت: ناوگان، فرودگاه ها، صنایع پشتیبان و نیروی انسانی، چهار رکن اساسی این صنعت هستند که باید بطور همزمان و متوازن توسعه یابند تا بتوانیم صنعت هوانوردی غیرنظامی پایدار و کارایی داشته باشیم.
وی با اشاره به مشکلات کمی و کیفی ناوگان هوایی عنوان کرد: کشور به علت تنوع اقلیمی نیازمند انواع هواپیماهای واید بادی، نروبادی، رجینال و هواپیماهای کم ظرفیت زیر ۱۹ نفر است. از این رو، در سال اول دولت چهاردهم بالاتر از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر نیز به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است.
پور فرزانه از ورود به توسعه هواپیماهای دوزیست اطلاع داد و اظهار داشت: این نوع هواپیماها که قابلیت نشست و برخاست روی آب را دارند، بدون نیاز به باند فرودگاه می توانند اهمیت بالای ی در پوشش مناطق محروم خصوصاً در سواحل شمال و جنوب کشور ایفا کنند.
وی در رابطه با وضعیت فرودگاه ها نیز بیان داشت: ممیزی و ارزیابی فرودگاه ها با هدف کسب مستندات و سرتیفیکت های لازم شروع شده و ادامه دارد تا ایمنی و استانداردهای لازم در تمام فرودگاه های کشور برقرار شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، صنایع پشتیبان را بخش مهم دیگری از صنعت هوایی دانست و اضافه کرد: مراکز تعمیرات و نگهداری بازرسی و حمایت شده اند تا ناوگان هوایی همیشه آماده و به روز باشد. همین طور دفاتر طراحی و مراکز آموزشی توسعه یافته اند تا پشتیبانی کامل از ناوگان فراهم گردد.
وی در رابطه با نیروی انسانی تصریح کرد: دانشکده صنعت هوایی که قبل تر از سازمان جدا شده بود، مجدداً به زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری بازگشته و برنامه های آموزشی آن تعریف مجدد و توسعه یافته است. جذب دانشجو و هیات علمی افزایش پیدا کرده و مراکز آموزش خصوصی و دولتی ممیزی شده اند.
معاون وزیر راه در جواب سوالی در رابطه با اقتصاد پایدار صنعت هوایی اظهار داشت: افزایش بی رویه تعداد هواپیما بدون توجه به تعداد پروازهای واقعی سبب می شود سرمایه گذاری ها بازگشت مناسبی نداشته باشد. بررسی های جامع انجام شده و نیاز واقعی کشور به ناوگان هوایی استخراج شده است.
وی اضافه کرد: در حالت نرمال کشور به بالای ۲۰۰ فروند هواپیمای واید بادی و نروبادی نیاز دارد و اعداد بسیار بالاتر مانند ۵۵۰ فروند اقتصادی نیست. همین طور به علت تحریم ها، امکان لیزینگ هواپیما برای پوشش پیک های تقاضا وجود ندارد و ناچاریم پیک ها را نیز با ناوگان داخلی مدیریت نماییم.
پور فرزانه تصریح کرد: صنعت هوانوردی ایران باید به سوی توسعه ناوگان کم ظرفیت و جوان سازی ناوگان فعلی حرکت نماید تا خدمات بهتر و مطمئن تری به مردم عرضه شود.
به طور خلاصه وی در ارتباط با وضعیت فرودگاه ها هم بیان داشت: ممیزی و ارزیابی فرودگاه ها با هدف کسب مستندات و سرتیفیکت های لازم شروع شده و ادامه دارد تا ایمنی و استانداردهای لازم در تمام فرودگاه های کشور برقرار شود. وی افزود: در حالت نرمال کشور به بالای ۲۰۰ فروند هواپیمای واید بادی و نروبادی نیاز دارد و اعداد بسیار بالاتر مانند ۵۵۰ فروند اقتصادی نیست.
منبع: hammashin.com
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان هم ماشین در مورد مطلب